공무원시험 영어, 단번에 정리하는 독해 단어 문법3
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공무원시험 영어, 단번에 정리하는 독해 단어 문법3
  • KG패스원
  • 승인 2015.11.20 11:46
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1) 독해

Could playing a classic block-shifting puzzle video game help drug addicts and compulsive eaters overcome, or at least reduce, their addictions or their obsession with food?

Psychologists in the U.K. and Australia said that they found playing Tetris can weaken cravings for things such as cigarettes, alcohol, coffee, food and drugs, as well as such pursuits as sex and sleeping by as much as twenty percent.

Thirty-one undergraduate students between the ages of 18 and 27 were recruited by the researchers at Plymouth University as the experiment subjects.

The volunteers were randomly sent text message prompts seven times throughout a day, over a seven day test period, asking them to report any cravings they were feeling at that time. They were also urged to report any other cravings they had at other times of the day, as well.

Fifteen of the thirty-one volunteers who reported cravings were then were told to play Tetris on an iPod for three minutes. Following game-play the subjects again reported their craving levels.

The researchers found that about thirty percent of all the text prompts were responded to with reports containing levels of craving.

Sixty-six percent of those reported cravings were for food and non-alcoholic drinks. Twenty-one percent were for various substances such as drugs, coffee, cigarettes and alcoholic beverages like wine and beer. Sixteen percent of the craving response were for various activities such as hanging out with friends, playing video games or engaging in sexual activity.

The researchers, who outlined their findings in a paper published by the journal Addictive Behaviors, said that playing Tetris helped study participants decrease their craving levels for food, drugs and various activities from seventy percent down to fifty-six percent.

“We think the Tetris effect happens because craving involves imagining the experience of consuming a particular substance or indulging in a particular activity,said Jackie Andrade, an author of the paper.

“Playing a visually interesting game like Tetris occupies the mental processes that support that imagery; it is hard to imagine something vividly and play Tetris at the same time,” he said.

The researchers also said that they found the impact of Tetris game playing on craving was consistent with all types of cravings – food, drugs and activities – throughout the entire week long testing period.

The researchers said that while their findings show that playing games such as Tetris could prove to be a useful tool for helping people control their cravings, further research and testing are needed, especially for those addicted to drugs.

지문출처 : Voice of America

블록을 옮기는 전통적인 비디오게임을 하는 것이 약물중독과 탐식증환자들이 그들의 중독 혹은 음식집착 증상을 극복하거나, 적어도 경감하는데 도움이 될까?

영국과 호주의 심리학자들은 테트리스를 하는 것이 성관계와 수면욕구 뿐만 아니라 담배, 술, 커피, 음식에 대한 갈망을 20% 경감시킬 수 있다는 것을 발견했다.

18~27살 사이의 31명의 학부생들이 플리모스대학의 연구원들에 의해 실험 대상으로 모집되었다.

참가자들에게는 연구원들이 7일간의 실험기간동안 하루에 7개의 메시지를 보내는데 참가자들에게 그 시간에 그들이 느끼는 욕구를 보고하도록 했다. 그들은 또한 하루 중 다른 시간에 그들이 느끼는 욕구에 대해 보고하도록 요청받았다.

욕구를 보고한 31명 중 15명은 아이팟으로 3분간 테트리스를 하도록 했다. 이어서 게임을 하는 대상자들은 그들의 욕구레벨을 보고했다.

보고된 욕구의 66%는 음식과 알코올이 함유되지 않은 음료에 관한 것이었다. 21%는 약물, 커피, 담배 그리고 와인이나 맥주 같은 알코올이 든 음료 같은 다양한 물질에 관한 것이었다. 욕구의 16%에 해당하는 반응은 친구와 놀러나가거나 비디오게임 혹은 성생활을 하는 여러 활동에 관한 것이었다.

‘중독행동’ 저널에서 펴낸 신문에 결과를 게시한 연구원들은, 테트리스 게임을 하는 것이 연구 참가자들의 음식, 약물 그리고 여러 활동에 관한 욕구 레벨을 70%에서 56%까지 경감시키는데 도움이 되었다고 말한다.

“우리는, 욕구가 특정 물질을 소비하거나 특정 활동에 빠지는 경험을 상상하게 하기 때문에 테트리스 효과가 발생한다고 생각합니다.”라고 신문의 저자인 재키 안드라드가 말했다.

“테트리스 같은 시각적으로 재미있는 게임은 형상화하는 것을 도와주는 정신적 과정을 채워줍니다. 테트리스를 하면서 동시에 어떤 것을 생생하게 상상하는 것은 어렵죠.”그가 말했다.

연구원들은 또한 욕구가 있을 때 테트리스를 하는 것의 영향은 한 주 동안 지속된 테스트기간 동안 음식, 약물, 활동을 포함한 모든 종류의 욕구에 한결같이 작용한다고 말했다.

연구원들은 테트리스와 같은 게임을 하는 것이 사람들의 욕구를 조절하는 데에 도움이 되는 유용한 도구가 될 수 있음이 발견되었지만, 특히 약물중독 같은 사람들에게는 연구가 필요하다고 말했다.

더 많은 수험자료를 얻고싶다면 KG패스원 카페 : http://cafe.naver.com/passonelab

2) 단어

단어

compulsive

(자기 행동을) 통제하지 못하는, 강박적인

obsession

강박 상태, 집착

pursuits

(시간과 에너지를 들여 하는) 일[활동], 취미

prompt

즉각적인, 지체 없는

substance

물질, 실체

hang out

(…에서) 많은 시간을 보내다

outline

개요를 서술하다

participant

참가자

consume

(연료・에너지・시간을) 소모하다

indulge

(특정한 욕구・관심 등을) 채우다[충족시키다]

imagery

형상화[이미지]

consistent with

…와 일치하는

3) 문법

※수일치 POINT

1. 부정대명사(부분명사)는 뒤에 나오는 명사의 수에 맞춘다.

부정대명사(=부분명사)

+ of the 복수명사 + 복수동사

부정대명사(=부분명사)

+ of the 단수명사 + 단수동사

· Three-fourths of the earth's surface is water. 지구 표면의 4분의 3이 물이다.

· Most of his books are English novels. 그의 책 대부분은 영국 소설이다.

· Half of the passengers were injured in the accident. 승객의 절반이 사고로 다쳤다.

 

2. one of the +복수명사 + 단수동사 : ~들 중에 하나

· One of the exciting games I saw was the World Cup final in 2010.

 

3. a number of / the number of

a number of

+ 복수명사 +복수동사 : 많은

the number of

+복수명사 +단수동사 : ~의 수

· The number of patients is increasing. (~의 숫자)

· A number of patients are dying. (많은~)

 

4. 시간, 거리, 금액, 무게 등은 전체를 하나의 단위로 생각해서 단수동사를 사용

· Twenty miles is a good distance for him to walk in a day.

 

xxx

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